Afiša (13. dec - 19. dec)
Parakstīties uz jaunumiem

Ievadi savu e-pasta adresi, lai parakstītos uz jaunumiem

Parakstīties

Lielākajai daļai Rīgas skolu centralizēto eksāmenu rezultāti ir labāki nekā apgalvots IZM pētījumā(8)

Teksta izmērs: A A A

 
Sākums Izglītība Pedagogiem Lielākajai daļai Rīgas skolu cent...

2017. gada 19. aprīlis

Salīdzinot Valsts izglītības satura centrs (VSIC) statistiku par 2015./2016. mācību gada centralizēto eksāmenu rezultātiem Rīgas skolās ar Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pasūtītā pētījuma datiem, jāsecina, ka lielākā daļa Rīgas skolu eksāmenos ir uzrādījusi labākus rezultātus.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs uzsver: Ministrijas veiktais pētījums, vērtējot skolas tikai pēc centralizēto eksāmenu rezultātiem un izmantojot sagrozītus datus, ir absolūti neprofesionāls. Pētījumā eksāmenu rezultāti ir apskatīti par vienu periodu, bet bērnu skaits - par citu. Rezultātā desmitiem Rīgas skolu rezultāti ir pazemināti. Ministrija jau divām skolām ir atvainojusies par nekorektajiem rezultātiem, bet atvainošanos gaida arī desmiti citu skolu. Jāapzinās, ka daļa no tām ir vienīgās skolas apkaimēs un tās veic arī sociālu funkciju.”

Salīdzinot datus par 41 vidusskolu, kurai centralizēto eksāmenu rezultātu indekss ir līdz 60 %, jāsecina, ka IZM sniegtie dati ar VSIC statistiku sakrīt tikai par 12 izglītības iestādēm, bet 29 izglītības iestādēm tie ir daudz labāki nekā apgalvo ministrija. IZM ir norādījusi, ka 41 vidusskolā obligāto eksāmenu rezultātu indekss ir zemāks par 50%. Taču pēc VSIC datiem tikai 30 izglītības iestādēs tas ir zemāks par 50%, bet 11 skolās tas ir augstāks par 50%. Rīgā ir tikai divas skolas, kurās vidusskolu centralizēto eksāmenu indekss bija mazāks par 30%, lai gan IZM apgalvo, ka tādas bijušas septiņas skolas. Kopumā Rīgā, ieskaitot arī ģimnāzijas, vidējās izglītības programmas piedāvā 89 skolas, un lielākajā daļā centralizēto eksāmenu indekss pārsniedz 60%.

Balstoties uz šā ministrijas pētījuma, tika saražotas alternatīvas ziņas”, kas apvainoja gan skolu pedagogus, gan bērnus, gan vecākus. Tagad ir radusies vēl viena ažiotāža, ka mēs samazināsim skolēnu skaitu valsts ģimnāzijās. Tās ir absolūtas muļķības. Neviena klase ģimnāzijās netiks likvidēta. Tikai šobrīd nevar atvērt jaunas klases. Lai uzlabotu mācību vidi un radītu labākus apstākļus, mēs ģimnāziju infrastruktūrā ieguldīsim 4,2 miljonus Eiropas Savienības naudas. Mēs esam tikušies ar visiem ģimnāziju direktoriem un par to runājuši, tāpēc šī ažiotāža ir nepamatota,” stāsta priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks.

Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas priekšsēdētāja Eiženija Aldermane norāda: „Mums ir ļoti daudz neatbildētu jautājumu no ministrijas puses. Visu laiku tiek piedāvātas reformas, bet tās ir absolūti nesaskaņotas, tās nav nopietni izstrādātas un izdiskutētas, bet tikai izmestas kā ēsma publiskajā telpā. Es gribu uzsvērt, ka no 2009. gada mēs esam ļoti nopietni strādājuši pie skolu tīklu pilnveides plāna – Rīgā no 144 skolām ir palikušas 115. Darbs tiks turpināts, taču daudzos jautājumos ir jābūt skaidri zināmai valsts politikai, piemēram, ministrija ir paziņojusi, ka ģimnāzijas būs tikai no 10. klases, ka bērni skolas gaitas sāks no sešu gadu vecuma, ka mainīsies higiēnas prasības un citas lietas, bet nekas nav pateikts līdz galam. Šis pētījums arī ir veikts, nevis domājot par reformām, bet par likvidāciju.”

IZM savā pētījumā ir vērtējusi 2015./2016. mācību gada (šie skolēni beidza skolu 2016. gada jūnijā) centralizēto eksāmenu rezultātus, attiecinot tos pret 2016. gada 1. septembra 12. klašu skolēnu skaitu (šie skolēni vēl tikai beigs vidusskolu tikai šā gada jūnijā).

Informāciju sagatavoja: Indra Vilde – RD IKSD sabiedrisko attiecību vadītāja, e-pasts: indra.vilde@riga.lv un Dzintra Āboliņa, RD Sabiedrisko attiecību nodaļa, e-pasts: dzintra.abolina@riga.lv

Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa

 
 

Komentāru pievienošana

Vārds

E-pasts

Komentārs

Ievadiet attēlā redzamo kombināciju

2 bērnu tētis, mXXXXXXX83@inbox.lv 19/04/2017 16:26
 

Varbūt Rīgas dome varētu samaksāt skolu direktoriem 500 EUR par katru gados jauno skolotāju (līdz 28 gadiem, piemēram), ko skolas direktors pieņem darbā uz pilnu slodzi skolotājas-pensionāres vietā?
Sadalot maksājumu uz 10 mēnešiem - katru mēnesi 50 EUR par katru jauno skolotāju (uzreiz nedrīkst, citādi septembra vidū varēs atlaist).
Skolā, kurā mācās abi mani bērni, direktore varētu uzreiz iegādāties jaunu auto, bet bērniem būtu jauni aizrautīgi skolotāji!
Nesaprotu, kā, piemēram, sporta stundās var strādāt skolotājs, kurš cienījamā vecuma dēl neko nevar praktiski parādīt - var tikai svilpt un tēlot praporšķiku no CCCP armijas filmām!
Internetā lasīju, ka Austrālijā kādam universitātes profesoram ir 102 gadi. Vai Rīgas dome arī grib, lai skolās skolotāji tusē (par strādāšanu to nedrīkst saukt, jo tad nebūtu jāmeklē privātskolotāji!) līdz 100 gadiem?

Un vēl - kamēr skolās strādās skolotāji-pensionāri, skolās nebūs pilnas slodzes vakances. Un neviens jaunais "iespējamais" vai "vnk.mirstīgais" uz 1/2 slodzi nenāks.

no skolas 20/04/2017 08:32
 

No IZM vienmēr dzird, ka augsta izglītības kvalitāte ir tikai tad, ja ir augsti mācību sasniegumi.
Bet, vai izglītības kvalitāti nevajadzētu mērīt arī ar pievienoto vērtību kā to dara igauņi?
Iespējams pie mums neviens ierēdnis nav tik izglītots, lai saprastu, ka skolēnu izaugsme no 4 uz 6 ir daudz lielāks sasniegums, nekā visu laiku pelnīt 9.
Neticu, ka prestižo Rīgas skolu skolotāji spētu kādu, kuram ir objektīvas grūtības iemācīties, tomēr iemācīt tik, lai eksāmenu nokārtotu vismaz uz pietiekami.

diskusija 20/04/2017 08:50
 

Un kad Aldermane sāks runāt par Rīgas speciālajām internātskolām?
Liela dala no tām labākā gadījumā pilda tika bērnu pieskatīšanas iestāžu funkcijas!
Kad pagājušajā gadā neredzīga meitene no Strazdumuižas skolas sekmīgi nokārtoja visus pamatskolas eksāmenus (arī matemātikas uzdevumus, kas prasa tēlaino domāšanu un telpisko analīzi), daudzi vecāku forumos un skolās uzdeva jautājumu - ja jau neredzīgie var, kāpēc to nedara citi speciālo skolu bērni, piemēram, nedzirdīgie vai ar valodas problēmām?
Vai tik problēma nav skolotājās, kam vieglāk nedomāt par bērnu izaugsmi, bet labākā gadījumā tikai pieskatīt bērnus?
Ja skolotāja ienāk klasē ar pārliecību, ka bērni neko nevar, varbūt viņai steidzami jāmeklē citu darbu, kas nav saistīts ar bērnu mācīšanu?

no LSM.LV komentāriem -> @diskusija 20/04/2017 08:50 20/04/2017 09:25
 

Speciālajās internātskolās vairums 9 pamatizgl. gadus apgūst 10 gadus un valsts šo bērnu izglītība iegulda gandrīz divreiz vairāk finansējuma nekā parastajās klasēs. Un - rezultāta nekāda, šo skolēnu augstais sapnis ir arodskola, kamēr visur pasaulē skolēni ar specifiskiem mācīšanās traucējumiem mācās ne tikai vidusskolās, bet arī prestižākajās augstskolās. Nu kāda tur kvalitāte! Tā ir masveida skolēnu degradācija par lielu valsts un ģimenes naudu.

Liene 20/04/2017 09:59
 

Vai CE eksāmena rezultāts ir skolotāja kvalitātes rādītājs?

A.K. un I.Z. 20/04/2017 11:40
 

Šobrīd daudzās Rīgas speciālajās skolās skolotāji strādā, saņemdami minimālo atalgojuma likmi, un nekāda papildu samaksa par gatavošanos mācību stundām, konsultācijām, mācību un metodiskā materiāla gatavošanu netiek piemērota.
Skolu direktoriem ļoti vienkārša atruna - SKOLAI VAIRĀK NAV NAUDAS, KĀ TIKAI MINIMĀLAJAI ALGAI.
Varbūt drīkstu pajautāt - kad RDIKSD pieņems lēmumu, ka Rīgas skolotājiem OBLIGĀTI jāgatavojas mācību stundām, un šis darbs jāapmaksā?

 
Pēdējo reizi atjaunota 13.decembrī, 2017, 15:03
Adrese: Krišjāņa Valdemāra iela 5, Rīga, LV-1010, Latvija
Tālrunis: 67026816, E-pasts: iksd@riga.lv
Top.LV
www.e-skola.lv